czwartek, 10 września 2009


Sezon w Polsce dobiegł końca. Jeszcze ewnetualnie jakiś wypad na prognoze... Ostatnie wieści na blogu są z Bonaire, gdyż karaibskie wirusy zaatakowały mi komputer. Ledwo co udało mi się napisać ostatnią relację, po czym oddałem komputer do naprawy i odzyksałem go tydzień temu (po prawie 2 miesiącach).Przez ten czas dużo się działo. Pobierowo, AllegroCup, bez szaleństwa, ale coraz lepsze wyniki, nabieranie doświadczenia przy 30 węzłach na formule itepe. Potem nadszedł czas na Mistrzostwa Europy Juniorów i Mastersów w slalomie, które odbyły się w SchoenbergerStrandt w Niemczech. Wybraliśmy się tam w składzie: Ja, Maciek Rutkowski, Jacek Piasecki, Agnieszka Bilska i oczywiście kierowcy. Na miejscu byliśmy dzień przed zawodami. Przez kolejne 6 dni (!) mieliśmy wyścigi w bardzo zróżnicowanych warunkach. Wiatr w większości wyścigów wahał się o 10 węzłów, a rekord to 9-29 węzłów w jednym finale. Do tego mnóstwo trawy nie ułatwiało pływania. W sumie przywieźliśmy 4 medale. Maciek za ME U19, Jacek za ME w U17, ja za 3 miejsce w tej kategorii a Goffy za najlepszą juniorkę U17. Po powrocie przeniosłem się z półwyspu do Qlubu Mariana Brzozowskiego w Łebie, gdzie będę trenował w kolejnych sezonach.


Po dwóch dniach treningu tam, skończyłem PP FW na 12 miejscu w seniorach i 8 w Slalomie. Jednocześnie wygrałem Juniorów U17 w obu dyscyplinach i zająłem 3 miejsce w Slalomie U19. Zostały jeszcze MP Juniorów i Mastersów. W juniorach mieliśmy całkiem dobrą konkurencję. Ja na górnej boi meldowałem się przeważnie w pierwszej 3 U19, na bagsztagach niestety sporo traciłem przez ograniczenie żagla dla U17 ( 10.0 ). Jednak wystarczyło to by wygrac młodszą kategorię.Ostatniego dnia rozegraliśmy 3 serie slalomu, po czym przy 20 węzłach sędzia puścił formule ( dlaczego? ). W pierwszym wyścigu slalomu dopłynąłem 2 w U19. W drugim miałem słaby start i dopłynąłem 5. W 3 znalazłem idealne miesce do startu i wyjechałem z lini idealnie na 0s ! Jednak Michał Bazyli miał falstart, a w takim przypadku cały wyścig się ponawia. Niestety nie udało mi się powtórzyć tak dobrego startu i znowu dopłynąłem 'tylko' piąty w U19. W juniorach U17 byłem drugi. Złoto i srebro MP - nie jest źle. Plany na zimę mam ambitne. Po pierwsze znaleść sponsora, który wspomógłby mnie w podróżach i sprzęcie na przyszły sezon. Po drugie to trenować trenować i trenować i jeszcze raz testować sprzęt, a najlepiej ze sparing partnerem. A gdzie? Jeszcze nie wiem... Egipt? Brazylia? Hawaje? Się zobaczy, a w kwietniu na pewno Almanarre, bo już są tam zapowiedziane przyszłoroczne MŚ Juniorow w Slalomie.
Pozdro,
Gutek POL-75 ( http://www.oddech.pl/, SmartFins )